Prowadzenie Kampanii Reklamowej

W niektórych sytuacjach prowadzenie kampanii AdWords jest bardziej wskazane niż podejmowanie działań SEO. Przede wszystkim na linki płatne warto się zdecydować, gdy zależy nam na czasie. Załóżmy, że prowadzimy biznes, w którym największe obroty notujemy przy okazji różnych świąt, np. w okolicy popularnych imienin czy uroczystości religijnych. Efekty pozycjonowania pojawiają się najwcześniej po 2-3 miesiącach, a linki sponsorowane są widoczne praktycznie po kwadransie od uruchomienia i właściwego skonfigurowania akcji reklamowej. Z tego powodu prowadzenie kampanii AdWords bardziej niż pozycjonowanie sprawdza się w promowaniu jednorazowych eventów, np. koncertów, festynów, meczów, głosowań. Kampanie w płatnej sekcji wyszukiwarki zalecane są także właścicielom sklepów internetowych, którzy uruchamiają promocję i prowadzą ją tylko przez pewien (krótki) okres. W przypadku działań SEO informacja o weekendowej wyprzedaży stałaby się widoczna szerszej grupie odbiorców, gdy po samej akcji już dawno pozostałoby tylko wspomnienie. Kampanie AdWords i pozycjonowanie można też prowadzić równolegle. Takie podejście sprawdza się np. w budowaniu wizerunku i jest zalecane szczególnie wtedy, gdy prowadzimy biznes w bardzo konkurencyjnej branży.